onsdag 22. oktober 2014

Et Onsdagsdikt fra Blatt (som ikke har noe spesielt med onsdager å gjøre) : 5. Mai 2005

   




 på bursdagen hennes var jeg seint ute
                og måtte ringe en drosje
det gikk fint helt til vi passerte munchmuseet
             men der ble vi stående i kø
                    nedover mot byen
    takstameteret tikket, radione zkurret
 "freke`vensfeil", sa sjåføren og by`tet kanal
                      det gikk langsomt
               trafikken sto nesten stille
men istedenfor å gi opp lente jeg meg tilbake
              la bakhodet mot seteryggen
       det var noe med denne langsomheten
                   det var det nærmeste
           jeg kom en poetikk den kvelden
          da jeg gav henne bursdagskortet,
                    kysset henne og sa:
    alle mine setninger skal leses langsomt









/Fra "Slik vil jeg måle opp verden", Thomas Marco Blatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar