søndag 29. april 2012

Smakebit på en søndag! * 1


Jeg slenger meg på trenden og poster et utdrag fra en av bøkene jeg leser akkurat nå, Krokodillens gule øyne av Katherine Pancol.   

-Mmmm! Jeg elsker den halsen din, brummet Marcel og stakk nesen inn i en av de tjukke ringene under elskerinnens hake. -Vet du hva vampyren sa da han skulle forlate unge Beate? -Aner ikke, svarte Josiane, hun kunne ikke fordra å bli avbrutt.
-Takk for at jeg fikk smake din herlige hake.
-Innmari morsomt.
-Og hva svarte så ternen tyst?
-Ingen peiling.
-Ta deg gjerne et bryst hvis du har lyst.
-Hs, ha, ha. Er du ferdig med å rime? Kan jeg få komme til orde?
Marcel Grobaz gjorde en grimase.
-Jeg skal ikke gjøre det mer.
Boken har for øvrig ingenting med vampyrer å gjøre, det er mer en moderne hverdagsberetning som først og fremst finner sted i Paris.

Du kan lese mer om Smakebit på en Søndag på Mari`s blogg, samt finne andre smakebiter.                


10 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-)denne boken står høyt på min ønskeliste, må få kjøpt den etterhvert skjønner jeg. Ønsker deg en fin kveld:-)

    SvarSlett
  2. Hmm, omslaget fikk meg til å tenke på "Damenes detektivbyrå nr. 1", uten at jeg helt vet hvorfor (jeg har jo ikke lest noen av dem)... Men men. Takk for smakebiten, ha en fin søndag videre. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Covrene på damenes detektivbyrå nummer en er like fargerike, så det er nok der du ser sammenhengen :)

      Slett
  3. Denne har jeg lyst å lese.) Takk for smakebiten:) Liker bokomslaget, det er så fargerikt og fint:)Ha en god søndag:)

    SvarSlett
  4. En fin smakebit :-) Det høres ut som en interessant bok.

    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  5. Dette er en bok jeg er veldig ambivalent for. Jeg har lyst til å lese den, men ikke lyst allikevel... Hmmm... Ha en fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  6. Artig smakebit, virker som en bra bok :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for smkebiten. Har høyrt mykje fint om denne boka.

    SvarSlett
  8. Wup, så mange kommentarer! Jeg fikk lyst å lese den selv pga. det fargerike coveret og tittelen, som fikk den til å høres litt kul og potensiell spesiell ut.

    SvarSlett