tirsdag 28. oktober 2014

Boken på vent #5 : Bian Shen

Forrige tirsdag så presenterte jeg Krabat som jeg hadde kjøpt blant annet fordi den hadde så fint forsidebilde. Denne uken skal jeg jammen gjøre det igjen, presentere en bok som først og fremst tiltrakk seg oppmerksomheten på grunn av omslaget altså. Her er Bian Shen:


Jeg lar bildet være større enn vanlig i dag, for å vise fram de detaljene jeg synes var fasinerende. Jeg liker så godt sånne merkelige drodleriaktige tegninger, med enkle bakgrunner. Jaja, nok om det.

Bian Shen er skrevet av Torbjørn Øverland Amundsen og kom ut i fjor (2013) på Gyldendal. Jeg fant den i barne- og ungdomshyllen på biblioteket. Det er visstnok den første boken i en trilogi, det visste jeg ikke fra før, jeg leste det på nå på forlagssiden. Det skuffer meg egentlig litt, da jeg trodde det var en mer sånn merksnodig bok som skulle være helt sin egen. På en annen side så kommer det jo da kanskje flere drodlerier...

Omtale fra forlaget

Arthur fyller 14 år i morgen, men han vet han vil dø i løpet av natten. Han vet også at han vil våkne opp i en ny kropp, i en ny familie, hjelpeløs med et spebarns kroppskontroll, men med alle minner og følelser intakt. Arthur er et av Barna som har fått evig liv. Noe som både er et mirakel og en forbannelse.

forlagssiden har de samlet noen linker til anmeldelser, og du kan også lese de første kapitlene fra boken hvis du vil.

Dette innlegget er inspirert av og linket opp til den faste tirsdagsspalten hos Beathes bokhylle. Sjekk ut bloggen hennes for å se hvilke bøker andre bloggere har på vent.










6 kommentarer:

  1. Huff da! Evig liv? Høres ut til å være en skikkelig eventyrbok. Men enig, forsida er spesiell! Ha en fin ettermiddag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker eventyrbøker, så det er bare lekkert:)

      Slett
  2. Åja, denne boken ja. Den ligger jo her glemt og forlatt selv om den hadde en stilig forside. Kos deg med boken når det blir dens tur og ha en fin ettermiddag/ kveld:-)

    SvarSlett
  3. Dette var en ukjent bok for meg. Evig liv ja...d kunne jo ha vært noe, men tror ikke jeg ville vært bare barn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror egentlig ikke jeg ville hatt evig liv i det hele tatt:) Men noen hundre år ekstra kunne kanskje vært hyggelig ;) Helst som ung voksen.

      Slett