mandag 31. januar 2011

Vakre vakre bokomslag!

Det siste halve året har jeg blitt stadig mer bevisst på hvor mye bokomslagene faktisk har å si for hva som tiltrekker meg. Naturlig nok har det mye å si for førsteinntrykket, men at det betyr mye som det ser ut til å gjøre, det trodde jeg egentlig ikke!

I bokhandlene går jeg rett forbi voksenbøkene, ikke fordi jeg ikke liker voksenbøker, men fordi de nå for tiden ser utrolig kjedelige ut! Ungdomslitteraturen derimot, virker å ha gått inn for en ny trend, som funker som(unnskyld utrykket men) bare faen. Ungdomsbøkene  ser ut som englevinger jeg vil pakke inn og ta med meg med en eneste gang, så jeg ensten glemme å sjekke om innholdet faktisk overhodet er noe relevant. Det er litt skammelig, men this is the truth o.O

Vakre, vakre bøker jeg har lest eller skal lese nå for tiden:









2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig i at det er mange kjedelige omslag på bøker som er ment for voksne. En del bøker hadde jeg nok aldri plukket opp hvis jeg ikke hadde lest en god bokanmeldelse, omslaget hadde ikke fristet og det har faktisk en del å si om man ikke vet noe om boken.

    Ungdomsbøkene derimot har som regel spreke omslag! Så i den avdelingen har jeg sjeldent problemer med å få svidd av noen kroner :S

    SvarSlett
  2. Kanskje noe å tenke på for de som måtte jobbe med å bestemme hvordan utseendet skal se ut :o)

    Det har kommet en god del bøker de siste årene som jeg enda ikke har vært i nærheten av å ta fatt på, nettopp av nevnte grunner, men som visstnok skal være veldig bra.

    Det er jo litt synd^^

    SvarSlett